Osm let pracovala na nové metodologii výuky kresby. Místo toho, aby vydala objemnou bibli kreslení, ale nakonec zvolila médium online kurzu.
Umělkyně Barbora Maštrlová, která sama tvoří především sochy se sexuální tematikou, vytvořila dosud nejkomplexnější přístup k výuce kresby a bude se jej snažit prosadit i do škol.
Nedostatečné vzdělání na poli výtvarné výchovy a dějin umění totiž podle ní zapříčiňuje pozdější odtažitost od světa výtvarného umění, jeho nepochopení a nezájem o něj, který se projevuje v galeriích i na trhu s uměním.
Umělkyně Barbora Maštrlová proslula kontroverzními sochami plyšových medvědů s penisem, nahých dětí zkoumajících své přirození nebo vibrátorů s hlavami diktátorů.
Zatímco se sedmatřicetiletá absolventka ateliéru Kurta Gebauera ve své volné tvorbě pohybuje především v médiu sochy a řeší téma lidské sexuality nebo otázky spojené s koncem života, posledních osm let se konceptuální sochařka se smyslem pro humor intenzivně věnuje také výuce kreslení.
Celý příspěvek Kláry Čikarové, publikovaný 21. 1. 2023 na webu Forbes.cz, najdete zde.