Veronika Benešová Hudečková: Jak dostat knihu ke čtenáři

Publikováno 1. 2. 2022

„Malí nakladatelé jsou blázni. Často vědí přesně, co vydat, aby vydělali hodně peněz. Problém prostě je, že to vydat nechtějí, protože je to nezajímá,“ řekla pro Forbes Barbora Baronová z wo-men.

Jak se takové bláznovství projevuje, co malé nakladatele trápí, co by chtěli změnit a jak náročné jsou jejich projekty? Jako první odpovídá Veronika Benešová Hudečková z nakladatelství verzone a knihkupectví 2 veverky.

Navzdory komplikované situaci jsme prožili poměrně úspěšné období. Odložili jsme sice vydání řady plánovaných titulů, ale udrželi si kamenné knihkupectví, nově otevřené v době lockdownů. Na otázku, co mě trápí, jaký problém řeším, jsem tak v první chvíli odpověděla, že vlastně nic, kromě nedostatku času. Pomohlo by personální posílení týmu, ale na to není v provozu malého nakladatelství dost peněz. S úzkým zaměřením edičního plánu a malým počtem vydávaných titulů to s financemi bude vždy složité. Malé nakladatelství bývá úzce spojené s osobou nakladatele či nakladatelky, jeho či jejím vkusem a zájmy — mě zkrátka víc než červená knihovna přitahuje objevování neznámého, i proto vydávám čínskou moderní literaturu. Co na tom, že vybíráme kvalitní, mezinárodně oceňované autory, u nás osloví jen úzkou skupinu čtenářů.

Celý příspěvek, publikovaný 12. 1. 2022 na webu H7O, najdete zde.