„Malí nakladatelé jsou blázni. Často vědí přesně, co vydat, aby vydělali hodně peněz. Problém prostě je, že to vydat nechtějí, protože je to nezajímá,“ řekla pro Forbes Barbora Baronová z wo-men.
Jak se takové bláznovství projevuje, co malé nakladatele trápí, co by chtěli změnit a jak náročné jsou jejich projekty? Jako první odpovídá Veronika Benešová Hudečková z nakladatelství verzone a knihkupectví 2 veverky.
Navzdory komplikované situaci jsme prožili poměrně úspěšné období. Odložili jsme sice vydání řady plánovaných titulů, ale udrželi si kamenné knihkupectví, nově otevřené v době lockdownů. Na otázku, co mě trápí, jaký problém řeším, jsem tak v první chvíli odpověděla, že vlastně nic, kromě nedostatku času. Pomohlo by personální posílení týmu, ale na to není v provozu malého nakladatelství dost peněz. S úzkým zaměřením edičního plánu a malým počtem vydávaných titulů to s financemi bude vždy složité. Malé nakladatelství bývá úzce spojené s osobou nakladatele či nakladatelky, jeho či jejím vkusem a zájmy — mě zkrátka víc než červená knihovna přitahuje objevování neznámého, i proto vydávám čínskou moderní literaturu. Co na tom, že vybíráme kvalitní, mezinárodně oceňované autory, u nás osloví jen úzkou skupinu čtenářů.
Celý příspěvek, publikovaný 12. 1. 2022 na webu H7O, najdete zde.