Do hudebního světa vstoupil před pár týdny americký startup Suno AI. Stačí pár kliků, trocha fantazie a během několika sekund si vygenerujete vlastní písničku. Kromě další „AI hračky“ přináší technologie nové možnosti hudebnímu průmyslu. Jak se tvorba i byznys promění?
Suno, což v hindštině znamená „poslouchat“, založila čtveřice podnikatelů Michael Shulman, Georg Kucsko, Martin Camacho a Keenan Freyberg. Ti se potkali už v AI startupu Kensho a zkušenosti nabrali také v Metě nebo TikToku. Až loni se však podnikavé mozky z Massachusetts rozhodly založit vlastní byznys s umělou inteligencí.
Nástroj čtveřice spustila na konci minulého roku a po pár měsících neveřejného testování představila světu třetí verzi Suna letos 21. března. Mezitím už stihli nalákat partnery zvučných jmen, jako je například Microsoft, který integroval starší verzi aplikace do Bing Chatu. A se zájmem veřejnosti přišly i peníze. Trojici hlavních investorů tvoří Founder Collective, Matrix Partners a New Orleans Business Alliance.
Za pár týdnů se Suno rozšířilo mezi laickou veřejnost i profesionální hudebníky. Základní verze je dostupná komukoli zdarma, s omezením délky skladeb na dvě minuty v maximálním počtu deseti písniček denně. Náročnější uživatelé mají výběr ze dvou prémiových verzí.
Celý příspěvek Adély Hrdličkové, publikovaný 14. 5. 2024 na webu Forbes.cz, najdete zde.