Spolkne umělá inteligence pracovní místa v kreativním průmyslu?

Publikováno 30. 3. 2023

Umělá inteligence se v současné době rychle rozvíjí a zaznamenává významné pokroky napříč obory jako jsou zdravotnictví, finance i výrobní průmysl. V posledních roce do svého repertoáru přidala i uměleckou sféru nebo oblast marketingových strategií.

Nabízí se tak otázka, zda může algoritmus nahradit kreativitu.

K získání odpovědi na tuto otázku je třeba si předně definovat, co se rozumí pod pojmem „nahradit“. Pokud je tím míněno, zda budou například umělecká díla vytvořená umělou inteligencí nerozpoznatelná od těch vytvořených lidmi, pak je odpověď zřejmě ano. Podobné je to i s oblastí marketingové komunikace. Nové AI technologie vyvolávají například otázky, zda se budou na pracovních poradách časem prezentovat strategie vytvořené umělou inteligencí. Přijdou kvůli tomu lidé o pracovní místa? Hypoteticky AI jistě navrhne model reklamy, dá vám tipy, a dokonce i řešení možných problémů. Může ale přijít s kreativním a poutavým návrhem kampaně? Dokáže komunikovat s cílovou skupinou tím správným způsobem, aby ji upoutala? Dokáže vůbec model konkretizovat? Ne, pokud ji k tomu vy sami nedovedete. Bez toho, aniž byste AI zadali příkaz, vlastně neudělá vůbec nic.

Celý příspěvek, publikovaný 20. 3. 2023 na webu Týden.cz, najdete zde.