Vítězství v soutěži vybojoval startup Sensio, který porotu zaujal nápadem vyrábět nástroje na míru zákazníkům.
Ne nadarmo se říká, že je Česká republika národem podnikatelů a kreativců. Soutěž Creative Business Cup, organizovaná agenturou CzechInvest, si klade za cíl zviditelnit nápady, které nepostrádají kreativitu a mají velký potenciál, a to nejen v České republice, ale také za hranicemi.
Během startupového večera, kterým prováděl Albert Čuba z Divadla Mír, se představily ty nejlepší české startupy z oblasti kulturních a kreativních průmyslů. Vítězství, titul Miláček publika, i speciální cenu Moravskoslezského inovačního centra Design Sprint si v soutěži vybojoval startup Sensio.
Ten s produktem MyCello tiskne na 3D tiskárně violoncella na míru svým zákazníkům. „Nápad vznikl za pandemie, kdy jsem jako hudebník potřeboval doma hrát a často to nešlo, třeba kvůli hluku. Napadlo nás udělat elektrický nástroj, který může být zároveň tichý i hlasitý, či třeba extrémně lehký nebo vlastně takový, jaký si ho zákazník přeje,“říká Jan Tobolík, ředitel společnosti Sensio.Zakladatelé startupu službu plánují rozšířit i na výrobu dalších nástrojů.
Nyní startup čeká postup do finále v Kodani, kde změří síly se startupy z celého světa.„Dnešní podvečer byl plný emocí a skvělých zážitků. Získání všech tří cen nás překvapilo a je to pro nás velká energie, kterou jsme tímto získali. Úspěch nechodí samovolně, musí se mu jít naproti a jsem šťastný, že se nám podařilo zúročit všechny naše zkušenosti a vložit je do projektu MyCello,“ dodává Tobolík.