Česko-Slovenská filmová databáze (ČSFD) získala popularitu díky zapojení filmových nadšenců, kteří na ni přispívají svými recenzemi a postřehy. Odvrácenou stranou jsou ale uživatelé, kteří uměle navyšují hodnocení snímků před premiérou. Na toto téma diskutovali hosté pořadu Reflexe stanice Český rozhlas Vltava. Server iROZHLAS oslovil také české distribuční společnosti.
Kolik to má na ČSFD? Věta, která často zazní před tím, než se lidé v Česku rozhodnou zhlédnout některý z filmů.
Filmovou databázi ČSFD.cz založil v roce 2001 Martin Pomothy, který na této stránce dodnes hodnotí snímky pod přezdívkou POMO. Web má aktuálně kolem 430 000 registrovaných uživatelů, 140 dobrovolných administrátorů, značnou návštěvnost a z ní vyplývající marketingový potenciál.
Jako velkou roli tedy hraje ČSFD při rozhodování? „Hodnocení má vliv, to víme všichni. Filmu se špatným hodnocením to může v kinech ublížit. A filmy, které jsou dobré, ale jsou malé – nemají rozpočty na reklamu v televizi – těm může naopak pomoct.“
Pomothy popisuje na Vltavě situace, kdy distributor koupí snímek na základě dobrého hodnocení a vydá ho na DVD a nakonec pošle do kin. Jako příklad uvádí francouzský film Nedotknutelní.
Celý příspěvek Pavla Sladkého, Šárky Gmiterkové a šifer ako a bar, publikovaný 1. 2. 2019 na serveru Irozhlas.cz, najdete zde.