Otevření oboru herní design na FAMU

Publikováno 22. 10. 2020

Obor herní design bude na FAMU otevřen v akademickém roce 2021/22.

Tento dvouletý magisterský program se bude soustředit na profesi herního designéra, tedy tvůrčí vizi herního díla, navrhování herních světů a principů fungování her. Otevřený bude nejen pro bakalářské absolventy FAMU, ale také zájemce zvenčí. Založení tohoto oboru vnímáme v českém kontextu jako zcela zásadní a průlomovou událost, která umožní talentovaným českým tvůrcům a studentům zaměřit se na tuto oblast a praktickou výuku v ní hlouběji a vstoupit do prostředí, které je v Česku průmyslově i umělecky silné a uznávané i v celosvětovým kontextu.

Obor nabídne čtyři dílny (cvičení od analogových po digitální, tvůrčí práce na herním prototypu a absolventské hře), výuku ve spolupráci s několika dalšími katedrami (především s katedrou animované tvorby, zvukové tvorby, scenáristiky a dramaturgie a produkce), základy programování (ve spolupráci s centrem audiovizuálních studií), výuku teorie a historie a stáž v herním studiu. Kapacita oboru bude, podobně jako na jiných vysoce výběrových oborech FAMU, sedm studentů v ročníku.

Obor bude vyučovat Tereza Krobová, která se uceleně věnuje otázce genderu v počítačových hrách, herní vývojář Michal Berlinger, herní vývojář a organizátor studentských herních projektů Jaroslav Meloun, herní teoretik a herní designér Vít Šisler a teoretik v oboru digitálních her a nových médií Jaroslav Švelch. Dva předměty budouv anglickém jazyce.