Nesmíme kopírovat ostatní země, ale najít, v čem budeme lídrem

Publikováno 15. 4. 2021

Globální špička jsme ve vývoji her, říká šéf CzechInvestu.

Tuzemské školy obecně nejsou nastaveny na výchovu podnikatelů, přístupem z devadesátých let pořád vychovávají zaměstnance. A kdyby vzdělávací systém fungoval správně, možná by CzechInvest nemusel dělat tolik aktivit na podporu firem a podnikatelů. Takový je jeden z názorů Patrika Reichla, generálního ředitele státní agentury zaměřené na podporu podnikání a investic.

Reichl se role ředitele ujal v polovině roku 2019, přičemž na různých pozicích v CzechInvestu působí už od roku 2005. Zná ho tak do detailu a v průběhu let mohl sledovat, jak se záběr agentury, jež se historicky zaměřovala zejména na podporu přílivu zahraničních investic, postupně rozšiřoval o další oblasti podpory podnikání či startupů, které vysílá do zahraničních akcelerátorů nebo je propojuje s partnery a investory.

Jako generální ředitel CzechInvestu Reichl v transformaci podpory podnikání pokračuje. Od loňského roku agentura více řeší témata digitalizace a ekologie, kvůli čemuž mění nejen své interní procesy, ale i možnosti nabízené firmám. Ve velkém programu s plánovaným rozpočtem jedné miliardy korun s názvem Technologická inkubace například chce startupy přímo financovat.

O tom, jak nový program bude vypadat, jak konkrétně CzechInvest vlastně funguje, jak svoje programy evaluuje a jaké další novinky chystá v nejbližší době, mluvil Reichl ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch. Prozradil také, jestli si nemyslí, že CzechInvest svými aktivitami pokřivuje podnikatelské a investiční prostředí, nebo jak se dívá na spojování s agenturami CzechTrade a CzechTourism.

Rozhovor Petera Brejčáka, publikovaný 12. 4. 2021 na webu CzechCrunch, najdete zde.