Luxor přišel o 200 milionů. Češi se do knihkupectví vrátí, říká šéf Euromedie

Publikováno 4. 3. 2021

Přestože doma každý den usedá ke stejnému počítači jako dřív, František Mala před měsícem změnil zaměstnání.

„Není to ideální, ale musím se přizpůsobit,“ říká muž, který se uprostřed nejpřísnějších protipandemických opatření stal ředitelem Euromedia Group, obratově největší firmy na českém knižním trhu.

Společnost, která vlastní nakladatelství Odeon, Universum, Ikar či Kalibr a provozuje desítky knihkupectví značky Luxor, momentálně funguje především na dálku. Větší část zaměstnanců využívá home office, knihkupectví mají otevřená jen výdejní okénka.

„Oběhl jsem pár prodejen, byl jsem ve skladě, kde jsme ještě předtím, než to začalo být povinné, používali respirátory a sami jsme dělali antigenní testování. Nejčastěji se ale s kolegy seznamuji přes videohovory,“ vysvětluje Mala, pod nějž nyní spadá zhruba 600 zaměstnanců. „První týdny byly hlavně o komunikaci. Abych Euromedii co nejlépe poznal, potřebuji slyšet názory kolegů.“

Ti si novému řediteli na home office nestěžují. „V době mého nástupu už to byla zavedená praxe,“ konstatuje Mala, podle nějž bude Euromedia i po skončení pandemie zřejmě víc využívat práce z domova.

„Nezůstaneme na home officu trvale, ale do původního stavu před pandemií se také asi nevrátíme. Osobně práci z domova podporuji, za správných podmínek může zvyšovat spokojenost zaměstnanců. Ani z vlastní zkušenosti nemám pocit, že by to bylo na úkor produktivity. V mém předchozím zaměstnání v T-Mobilu jsem též hodně pracoval z domova,“ líčí šestačtyřicetiletý Slovák, který v telekomunikační společnosti vlastněné Deutsche Telekomem působil posledních 20 let. Postupně vystřídal českou i slovenskou pobočku T-Mobilu nebo Telekom Romania. Kvůli němu se v roce 2016 s manželkou a třemi dcerami na tři roky přestěhoval do Rumunska.

Celý příspěvek Daniela Konráda, publikovaný 4. 3. 2021 na webu Aktuálně.cz, najdete zde