Kateřina Kalistová je bývalá náměstkyně ministra kultury a od roku 2020 zúročuje své zkušenosti v PKF – Prague Philharmonia. Na pozici ředitelky orchestru nastoupila několik týdnů před uzavřením české kulturní scény koronavirovou pandemií.
V rozhovoru pro Euro.cz vypráví, jak dva covidové roky změnily přístup Čechů k hudbě, proč orchestry západního střihu potřebují mecenáše i proč byl odchod ze státní služby nejlepším rozhodnutím jejího života.
Od jaké práce jsem vás vytrhla?
Orchestr se připravuje na další koncert. Nedávno jsme natáčeli hezký projekt na francouzské ambasádě. Spolupracovali jsme na něm s Českou televizí, která bude záznam vysílat před prázdninami. Pomalu se připravujeme na turné do Itálie a na festival ve francouzském Colmaru, což bude začátkem dubna.
Zmínila jste se, že máte v orchestru novou kolegyni z Ukrajiny. Jak se k vám dostala?
V neděli jsem byla doma, zazvonil mi telefon, neznámé číslo. Zvedla jsem to a ozvala se paní se strašně příjemným hlasem. Říkala, že k nim přijela její neteř, houslistka z Ukrajiny, a chtěla, abych jí poradila, kde by mohla hrát. Jmenuje se Natálie a přišla do České republiky s malým batohem a houslemi. Domluvily jsme se a v úterý jsme ji pozvali na přehrávku před našimi koncertními mistry. Všichni shodně potvrdili, že je skvělá houslistka, takže jsme ji během 40 minut angažovali jako náhradu za nemocného houslistu. Natálka už s námi vystoupila na jednom koncertě a hodláme s ní spolupracovat dál.
Celý rozhovor Martiny Artlové, publikovaný 24. 3. 2022 na webu Euro.cz, najdete zde.