Rozhlasové stanice, především ty komerční, jsou celkem konzervativní byznys. Narušit to chce bývalý programový ředitel rádia Impuls.
Umělá inteligence je posledních pár měsíců asi nejskloňovanějším souslovím ve světě technologií a byznysu. Dlouholetý vysoce postavený manažer nejposlouchanějšího komerčního rádia a známý herec s její pomocí chtějí změnit také rozhlasové vysílání – a pracovat na tom začali ještě předtím, než ChatGPT spustil povyk po celém světě. Jejich projekt se jmenuje rádio O 106 a avataři v něm hlásí počasí. To je ale prý jen začátek.
František Matějíček patří k nejzkušenějším rozhlasovým profesionálům, čtrnáct let vedl odpolední show Fanda a jeho česká banda na Impulsu a na stejné stanici působil do ledna i jako programový ředitel. Vždycky ho to zároveň táhlo k moderním technologiím, věnoval se kryptoměnám a poslední dva roky pokukoval po možnostech umělé inteligence. „Rádia jsou hodně konzervativní byznys. Přitom je tam pro umělou inteligenci tolik příležitostí,“ říká.
Celý příspěvek Luboše Kreče, publikovaný 1. 5. 2023 na webu CzechCrunch, najdete zde.