Nikoli náhodou je jedním z pokladů světového písemnictví Dekameron, v němž si skupina uprchlíků ze zamořené Florencie vypráví v zapadlém sídle na venkově lechtivé historky. To vše ovšem za záclonou přibližujícího se moru.
A nikoli náhodou je název článku Cristiny Carlini Divadlo v době koronaviru, citovaného v minulém čísle DN, parafrází názvu Hostina v době moru. Vypůjčujeme si jej i pro přehled toho, co se v divadlech světa v době koronavirové děje. (red)
Situace se neustále vyvíjí
Byť mnozí lidé tvrdí, že divadlo ke své existenci nepotřebují, právě v dobách krizí se pozná tvůrčí potenciál jednotlivců a skupin a zároveň touha lidí projevit a sdílet tvůrčí energii a společně se skrze divadlo vymanit z chmur doby. Dnes k těmto projevům kulturních aktivit přibývá ještě jeden výrazný aspekt – do kultury jsou investovány miliony. Což je taky důvod, proč zejména v USA určitou dobu trvalo, než byla kvůli pandemii uzavřena veškerá divadla, koncertní sály i stadiony. Jsme uprostřed nejisté doby, protože nikdo netuší, jak dlouho budou tato tvrdá opatření trvat.
Celý příspěvek Jany Soprové, publikovaný 31. 3. 2020 na webu Divadelních novin, najdete zde.