Čtení knih je v módě. Podíl na tom mají bookstagrameři

Publikováno 19. 5. 2022

Nečtou knihy. Místo toho hrají pitomé hry. Jen koukají do mobilu. Taková slova často padají na adresu mladých lidí. Jenže pozor, to je mýlka. Čtení knížek se v poslední době stalo trendem ve všech věkových kategoriích.

Roli v tom hraje obliba sociálních sítí a blogů. Do akce nastoupili blogeři, influenceři, bookstagrameři.

Pokud vám tato slova připadají divná, ba přímo ošklivá, není důvod se k nim stavět s nedůvěrou. Naopak. Jde o označení lidí, kteří v posledních letech dělají hodně dobré věci. Díky nim se více čte a diskutuje o knihách. Tak trochu nahradili klasické knižní recenzenty, kteří dříve psali do novin a časopisů o tom, zda je kniha kvalitní nebo zábavná nebo nestojí za to ji koupit. Využili toho, že si lidé nyní poznatky vyměňují na sociálních sítích. Vytvořili si profily a vsadili na psaní o knihách. Fotí se s nimi, mluví a píší o nich, hodnotí je. Je to podobné jako když se modelky fotí s krémy a módou a inspirují své vrstevnice. Knižní influenceři prostě inspirují a seznamují své sledovatele s tím, co je nového ve světě knih. Blogů a instagramových účtů zaměřených na knihy v poslední době značně přibylo.

Celý příspěvek Vratislavy Hofmanové, publikovaný 19. 5. 2022 na webu i60.cz, najdete zde.