Nečtou knihy. Místo toho hrají pitomé hry. Jen koukají do mobilu. Taková slova často padají na adresu mladých lidí. Jenže pozor, to je mýlka. Čtení knížek se v poslední době stalo trendem ve všech věkových kategoriích.
Roli v tom hraje obliba sociálních sítí a blogů. Do akce nastoupili blogeři, influenceři, bookstagrameři.
Pokud vám tato slova připadají divná, ba přímo ošklivá, není důvod se k nim stavět s nedůvěrou. Naopak. Jde o označení lidí, kteří v posledních letech dělají hodně dobré věci. Díky nim se více čte a diskutuje o knihách. Tak trochu nahradili klasické knižní recenzenty, kteří dříve psali do novin a časopisů o tom, zda je kniha kvalitní nebo zábavná nebo nestojí za to ji koupit. Využili toho, že si lidé nyní poznatky vyměňují na sociálních sítích. Vytvořili si profily a vsadili na psaní o knihách. Fotí se s nimi, mluví a píší o nich, hodnotí je. Je to podobné jako když se modelky fotí s krémy a módou a inspirují své vrstevnice. Knižní influenceři prostě inspirují a seznamují své sledovatele s tím, co je nového ve světě knih. Blogů a instagramových účtů zaměřených na knihy v poslední době značně přibylo.
Celý příspěvek Vratislavy Hofmanové, publikovaný 19. 5. 2022 na webu i60.cz, najdete zde.