Čína chce dobýt svět atraktivní komerční kulturou a „více zářit“. V Česku zatím pohořela

Publikováno 8. 9. 2022

Komunistická Čína chce znovu posílit svůj vliv ve světě, tentokrát prostřednictvím kulturního průmyslu.

Filmy, internetovou literaturu, hudbu nebo online hry a další produkci chce zacílit hlavně na mládež v méně rozvinutých zemích. Tam mají atraktivní, komerční formou vyprávět „čínský příběh“ a fungovat jako alternativa k západní kultuře. Některé podobné pokusy Čína podnikla už i v Česku, vyzněly ale rozpačitě.

Čínské ministerstvo obchodu nedávno s odkazem na dalších 27 státních orgánů a institucí zveřejniloStátní radou schválený dokument nazvaný „Návrhy na podporu rozvoje exportu vysoce kvalitní kultury“.

Různé státní organizace počínaje Státní plánovací a reformní komisí přes Ústřední oddělení propagandy Komunistické strany, Státní správu pro rozhlas, film a televizi, Úřad pro internet a informace až po ministerstva školství, kultury a turismu či průmyslu a informačních technologií se mají zapojit do kolektivního úsilí, jehož cílem je učinit z Číny socialistickou „kulturní velmoc.“

Celý příspěvek, publikovaný 6. 9. 2022 na webu HlídacíPes.org, najdete zde.