Rethinking Cultural Centers: A Nordic Perspective on Multipurpose Cultural Organizations se ptá k čemu jsou kulturní centra a nabízí jedinečného a dynamického průvodce řízením těchto organizací radí, jak sladit kulturní cíle s obchodním úspěchem.
Tomas Järvinen vychází z výzkumu a praxe a na konkrétních případech přináší vhled do běžných manažerských problémů a jejich řešení. Mezinárodní výzkumy ukazují, že kultura má pozitivní ekonomický dopad, a mnohé kulturní organizace jsou mnohamilionovými institucemi. Existuje však málo výzkumů zaměřených na propojení kulturního a ekonomického dopadu kulturních center. Vzhledem k různorodosti svého poslání a účelu se kulturní centra v Evropě často potýkají s obchodním nespěchem. Järvinen definuje složité výzvy, kterým kulturní centra čelí, na základě případů z Norska a Švédka. Radí jak proměnit dobré nápady v dobrý byznys.
Publikaci vydalo nakladatelství Routledge v březnu 2023.
Více informací zde.