Židovské muzeum v Praze – konkurz (vedoucí Odb. ICT infrastruktury a digitalizačních procesů)

Publikováno 17. 6. 2025

Židovské muzeum v Praze pečuje o jednu z největších sbírek judaik na světě a je dlouhodobě jednou z nejnavštěvovanějších kulturních institucí v České republice. Do týmu hledáme vedoucího/vedoucí Odboru ICT infrastruktury a digitalizačních procesů.

Chcete vést tým, který stojí za technologickým zázemím jedné z nejvýznamnějších kulturních institucí v Česku? Umíte sladit technickou preciznost s porozuměním potřebám kolegů z oblasti kultury a humanitních věd? Vnímáte IT jako nástroj, který pomáhá nejen fungovat, ale i tvořit? Pak hledáme právě Vás – zkušenou posilu pro vedení našeho IT oddělení.

Spravujeme komplexní technologické zázemí rozprostřené mezi výstavními objekty, administrativou, vzdělávacím centrem a depozitáři. Provoz zahrnuje správu sítí, technickou podporu návštěvnického provozu, zabezpečení dat a implementaci nových řešení v návaznosti na rozvoj muzea. Jeden z velkých projektů, do kterého se zapojíte, je spolupráce na novém webu.

Každodenní náplň práce:

  • Řízení týmu interních i externích IT specialistů a digitalizačního oddělení
  • Zajištění správy, bezpečného provozu a chodu celé IT infrastruktury (hardware, software, interní systémy, sítě, bezpečnostní prvky, zálohování, disaster recovery, pracovních stanice, AV technika v expozicích apod. ).
  • Průběžná technická podpora zaměstnanců i návštěvnického provozu
  • Koordinace podpory prodeje vstupenek a návazných technologií
  • Dohled nad provozuschopností pokladen, tiskáren, projekčních zařízení
  • Pravidelná komunikace s ostatními odbory a podpora jejich IT potřeb
  • Příprava podkladů a zadání pro nové IT projekty
  • Spolupráce na výstavních, marketingových a digitalizačních projektech

Dlouhodobé odpovědnosti:

  • Nastavování a rozvoj ICT strategie muzea
  • Vyhodnocování potřeb jednotlivých oddělení (sbírkové, archiv, knihovna, PR a další) a hledání efektivních řešení
  • Správa a rozvoj vnitřních informačních systémů (např. docházka, helpdesk, sbírkové systémy, CRM, archiv, knihovna) a nástrojů pro analýzy provozů a zvýšení uživatelského komfortu
  • Dohled nad kyberbezpečností ; uchováváním a zálohováním, a případně i obnovou dat
  • Sledování trendů v IT a vyjednávání s dodavateli
  • Zavádění technických standardů, interních směrnic a metodik v oblasti ICT
  • Podpora digitalizačních, výstavních i marketingové projektů – od spolupráce na zadání po dohled nad realizací z pohledu ICT.

Požadavky:

  • SŠ/VŠ vzdělání v oboru IT nebo příbuzném směru
  • Minimálně 5 roky zkušeností s řízením IT týmu nebo projektů
  • Znalost prostředí kulturních nebo veřejných institucí zásadní výhodou
  • Schopnost koordinovat různé IT oblasti – provoz, bezpečnost, vývoj, podpora
  • Organizační schopnosti, analytické myšlení, samostatnost a schopnost týmové spolupráce
  • Kreativita, adaptabilita, orientace na cíl, časová flexibilita, spolehlivost a zodpovědnost, komunikační dovednosti
  • Proaktivní přístup, schopnost navrhovat a dotahovat řešení
  • Čeština, angličtina (čtení dokumentace, základní komunikace)

Výhodou:

  • Znalost principů Data Governance a bezpečnostních standardů
  • Zkušenost s bezpečnostními prvky ve veřejném prostoru (kamerové systémy, turnikety, bezpečnostní brány apod.)

Nabízíme:

  • Plnohodnotné vedení IT agendy významné kulturní instituce
  • Práci na pracovní smlouvu (na dobu určitou 1 roku s předpokladem prodloužení a dlouhodobé spolupráce)
  • Plný pracovní úvazek (zkrácená pracovní doba 37,5 hod./týden)
  • Velmi dobré finanční ohodnocení odpovídající zkušenostem
  • Pravidelné odměny a prémie podle výkonu a výsledků organizace
  • 6 týdnů dovolené
  • Příspěvek na stravování: 220 Kč/den (plně hrazeno zaměstnavatelem)
  • Vzdělávací kurzy, školení dle potřeby pozice
  • Možnost podílet se na veřejně viditelných a smysluplných projektech
  • Stabilní zázemí renomované kulturní instituce
  • Nástup možný ihned nebo dle dohody

Pokud máte zájem stát se součástí našeho týmu, zašlete váš strukturovaný profesní životopis a motivační dopis přes odpovědní formulář.