Chcete se stát umělcem v projektech Kreativního učení v Pardubicích? Zajímáte se o prožitkové vzdělávání a propojování umění skrze učení? Hledáme umělce/kreativce, kteří by se zapojili do výuky na základních školách v rámci platformy kreativního učení.
Kreativní učení je založeno na spolupráci pedagoga, umělce a žáků základních škol a jejich vzájemném obohacování skrze tvůrčí metody a aktivity. Všichni tři aktéři tvoří společně unikátní třídní projekty ve výuce – ve vybraném (neuměleckému) předmětu. Cílem je rozvíjet u žáků jejich kreativitu a kreativní myšlení a vytvářet bezpečné prostředí skrze zážitky a tvořivost.
Nyní hledáme umělce/kreativce, kteří by se zapojili do výuky a spolupracovali s učiteli na třídních projektech, které si sami společně navrhnou i s žáky. Jedná se o propojení formální výuky s výtvarnými/dramatickými/hudebními/pohybovými/tanečními obory/metodami/technikami – dle toho, na co jste zaměření. Jedná se o 6-8 projektových dní po 3–4 vyučovacích hodinách cca 1x za 14 dní. Projekt je koncipován na jedno pololetí s možností pokračování. Jednodenní proškolení proběhne v září 2025 v Pardubicích, realizační fáze ve školách započne v říjnu 2025.
Jaká je v projektu úloha Umělce/kreativce?
Umělcem se rozumí kreativec či profesionál z tvůrčích profesí (výtvarné umění, hudba, tanec, divadlo, improvizace apod.). Umělec/kreativec je klíčovou osobou v projektu. Pracuje přímo se žáky ve třídě během vyučování a aktivně spolupracuje s učitelem. Dohromady všichni tvoří tvůrčí kreativní tým.
Náplň práce:
- ve spolupráci s učitelem připravuje a zajišťuje třídní projekty na základní škole
- pracuje s žáky a učitelem ve výuce
- zajišťuje realizaci školních projektů (plánování, realizace, dílčí hodnocení práce ve třídě, evaluace projektu)
- komunikuje s koordinátorkou kreativního učení v průběhu trvání třídního projektu
- účastní se evaluačních a koordinačních schůzek realizačního týmu
Hodinová sazba pro umělce je 550 Kč/vyučovací hodinu.
Finanční ohodnocení na jedno pololetí cca 23 100 Kč (42 hod., zahrnuje přípravy, plánování, realizaci a evaluaci).