Do našeho týmu hledáme kolegu/kolegyni na pozici vedoucí/ho oddělení historických sbírek.
Místo výkonu práce: Muzeum hlavního města Prahy, hlavní pracoviště Pod Viaduktem 2595, Praha 5-Stodůlky; dále Kožná 1, Praha 1; eventuálně Na Poříčí 1554, Praha 1/Praha 8
Požadujeme
• vysokoškolské vzdělání v oboru historických věd
• prokazatelnou publikační činnost
• zkušenosti s vědeckou prací
• doložitelnou praxi či zkušenosti s muzejní činností včetně administrativy
• základní znalost muzejní legislativy a vybraných detailů s ní související legislativy – (státní památkové péče, ochrana přírody, knihovnictví, archivnictví, účetnictví)
• předchozí víceletou zkušenost ve vedoucí pozici (praxe v příspěvkové organizaci výhodou)
• znalost anglického jazyka slovem i písmem
• výborné komunikační dovednosti v českém i anglickém jazyce
Osobnostní předpoklady
• administrativní zdatnost
• flexibilita a ochota dále se vzdělávat
• samostatnost při řízení svěřených úkolů
• týmová spolupráce napříč útvary muzea
Výhodou
• znalost dotačních titulů a administrace grantů
Náplň práce
• komplexní řízení Oddělení historických sbírek
• tvorba a naplňování koncepce činnosti oddělení
• zpracování sbírkotvorné koncepce
• odborná komunikace a spolupráce s kulturními, vědeckými a vzdělávacími institucemi
• vlastní odborná práce a publikační činnost
Nabízíme
• zodpovědnou, odbornou a samostatnou práci v rozvíjející se kulturní instituci
• 25 dní dovolené, stravné, 5 sick days
• platové zařazení ve 12. platové třídě dle nařízení vlády č. 264/2022 Sb. + příplatek za vedení
• občasná práce na dálku/Home office
• pružná pracovní doba
• zaměstnanecké benefity
• aj.
Přihláška musí obsahovat
• kontaktní údaje (adresa, telefon, e-mail)
• strukturovaný životopis
• odbornou bibliografii
• motivační dopis
Profesní životopis a motivační dopis zasílejte na e-mail .
Příjem přihlášek bude ukončen 31. 1. 2026, pohovory budou probíhat v nejbližším možném termínu.