Produkční společnost Marina Films vyhlašuje casting na roli úřednicev připravovaném celovečerním inscenovaném dokumentárním filmu režisérky Adély Komrzý Úřad práce.
Koho hledáme
- Studentku posledních ročníků VŠ.
- Předchozí zkušenost s natáčením není podmínkou.
- Zkušenost z dramatického kroužku či ochotnického/amatérského divadla vítaná ale není podmínkou.
Jak se přihlásit
Zašlete e-mail s předmětem „CASTING – ÚŘAD PRÁCE“ na emailovou adresu , a to nejpozději do 13. června 2024. Uveďte váš věk, motivaci či zkušenosti a přidejte fotografii obličeje.
Termín castingu
Casting se uskuteční v pražském Divadle na Zábradlí v termínu 17. až 20. června 2024. Z castingu bude pořízen audiovizuální záznam pro potřeby produkce.
Podmínky spolupráce
- Natáčení bude probíhat mezi listopadem 2024 a únorem 2025 v prostorách Úřadu práce ČR na Praze 4.
- Celkem se bude jednat o 40–50 natáčecích dní.
- Filmová role je honorovaná.
O filmu
Úřad práce je celovečerní hybridní film oscilující mezi dokumentem a hraným filmem. Jeho záměrem je komplexně a skrze jednotlivé lidské příběhy a osudy zobrazit fungování úřadu práce a systému státní podpory a pomoci lidem v hmotné nouzi v České republice. V časovém rámci jednoho týdne sleduje chod úřadu a zejména agendu hmotné nouze prostřednictvím hlavní postavy úřednice. Film divákům nabídne řadu situací s klienty úřadu práce, skrze něž může lépe chápat, jak snadné je octnout se ve vážných existenčních problémech. Zároveň je ale záměrem filmu pomoci pochopit i ty, kdo jsou politiky a médii ze špatného řešení problémů chudoby nejčastěji viněni: zaměstnanci úřadu práce. Úřad práce je hlavní dějiště a středobod filmu, kde se každý den rozhoduje o osudech lidí vyhnaných na okraj společnosti.
O režisérce
Adéla Komrzý je držitelkou dvou Českých lvů pro nejlepší dokumentární film, a to za snímky Zkouška umění (2023) a Jednotka intenzivního života (2022). Její filmy byly uvedeny na významných českých i zahraničních filmových festivalech, například v Karlových Varech, Ji.hlavě, Amsterodamu nebo New Yorku. Jako režisérka vyniká empatickým přístupem, schopností divácky uchopit nesnadná témata současnosti, a to originálním filmovým rukopisem.