Uzávěrka 25. 1.

AVU – konkurz (vedoucí kanceláře rektora)

Publikováno 22. 12. 2025

Rektor Akademie výtvarných umění v Praze (AVU) vyhlašuje výběrové řízení na pozici Vedoucí kanceláře rektora. Kancelář rektora zajišťuje profesionální administrativní a organizační chod školy, koordinuje oběh informací napříč institucí a posiluje srozumitelnou a pravidelnou interní komunikaci.

Vedoucí kanceláře rektora je klíčovou kontaktní osobou pro vnitřní správu rektorátu, školní orgány a pro správní komunikaci školy (MŠMT, NAÚTV a další). Současně se podílí na rozvoji vnitřních systémů a procesů. Úzce spolupracuje s vedením školy, oddělením komunikace, personálním oddělením a dalšími pracovišti.

Charakteristika uchazeče/uchazečky:

  • ukončené magisterské VŠ vzdělání (v oblasti práva nebo veřejné správy výhodou)
  • praxe v koordinační nebo vedoucí roli, ideálně na vysoké škole/ve veřejné instituci 
  • výborné komunikační a organizační schopnosti, schopnost strukturovat informace a nastavovat funkční procesy
  • aktivní znalost anglického jazyka na úrovni C1     
  • progresivní manažerské uvažování, schopnost aktivně reflektovat aktuální praxi
  • schopnost práce s citlivými situacemi, diskrétnost, vysoká míra spolehlivosti
  • orientace v institucionálním a legislativním rámci veřejné vysoké školy výhodou
  • zkušenost s řízením týmu a koordinací napříč odděleními výhodou
  • pracovní zkušenost v zahraničí výhodou
  • pozitivní přístup k elektronizaci a zjednodušování administrativy; pokročilá znalost práce na PC
  • připravenost na vysoké pracovní nasazení, odolnost vůči stresovým situacím 
  • občanská a morální bezúhonnost

Nabízíme:

  • úvazek 1,0 – platové podmínky se řídí Vnitřním mzdovým předpisem, možnost smluvní mzdy dohodou
  • předpokládaný nástup: únor 2026 nebo po dohodě
  • smlouva na 1 rok s možností prodloužení na 3 roky či na dobu neurčitou
  • možnost pracovat v akademickém prostředí významné umělecké instituce, možnost práce z domova po dohodě
  • příležitost k seberealizaci a osobnímu růstu; přímý dopad na kultivaci procesů a kvalitu komunikace školy
  • zaměstnanecké benefity podle standardu AVU
  • AVU je zaměstnavatelem rovných příležitostí a vítá přihlášky bez ohledu na věk, pohlaví, genderovou identitu, orientaci a etnicitu

Náplň práce:

  • vedení rektorátu, konkrétně: organizační zajištění administrativního chodu managementu školy
  • operativní koordinace napříč odděleními
  • interní komunikace směrem od vedení do školy a zpět; nastavování pravidel oběhu informací
  • přehledné sdílení informací o dění ve škole
  • administrace vnitřních předpisů a jejich kontrola z hlediska praxe a souladu s legislativou, jmenování rad a komisí
  • koordinace agendy školních orgánů
  • příprava podkladů a koordinace výročních zpráv, statistik, kontrol a reportingů 
  • oficiální komunikace s MŠMT, NAÚTV a dalšími institucemi ve správní oblasti (v součinnosti s vedením školy a kvestorátem)
  • strategie a koordinace komunikace, PR a styk s veřejností (v součinnosti s Oddělením komunikace)
  • příprava a administrace ceremonií a akademických událostí (imatrikulace, promoce, habilitační a profesorské přednášky)
  • projektové vedení výstavy diplomujících
  • rozvoj vnitřních systémů (spisová služba, sdílená úložiště, adresáře, intranet) s cílem zjednodušit procesy a zvýšit transparentnost
  • spolupráce s personálním a mzdovým oddělením na onboardingových a offboardingových procesech a péči o zaměstnané

Přihláška k výběrovému řízení musí obsahovat:

  • strukturovaný profesní životopis s přehledem dosavadní praxe a podrobnou specifikací relevantních zkušeností
  • stručný motivační dopis
  • uvedení 2 kontaktních osob pro poskytnutí reference
  • kopie dokladů o nejvyšším ukončeném vzdělání

Přihlášky se všemi podklady a případné dotazy zasílejte prosím nejpozději do 25. 1. 2026 e-mailem na adresu .

Na vaše případné dotazy budeme z důvodu vánočních svátků odpovídat od 5. 1. 2026. Děkujeme za pochopení.

Přijímací řízení je dvoukolové. První kolo výběrového řízení proběhne bez osobní účasti uchazeček/uchazečů. Druhé kolo výběrového řízení proběhne formou rozhovoru s vybranými kandidátkami/kandidáty v sídle AVU.

Akademie výtvarných umění v Praze si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu bez uvedení důvodu. Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazečka/uchazeč souhlasí se zpracováním poskytnutých osobních údajů ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, pro účely tohoto výběrového řízení.