Rektor Akademie výtvarných umění v Praze (AVU) vyhlašuje výběrové řízení na pozici Vedoucí kanceláře rektora. Kancelář rektora zajišťuje profesionální administrativní a organizační chod školy, koordinuje oběh informací napříč institucí a posiluje srozumitelnou a pravidelnou interní komunikaci.
Vedoucí kanceláře rektora je klíčovou kontaktní osobou pro vnitřní správu rektorátu, školní orgány a pro správní komunikaci školy (MŠMT, NAÚTV a další). Současně se podílí na rozvoji vnitřních systémů a procesů. Úzce spolupracuje s vedením školy, oddělením komunikace, personálním oddělením a dalšími pracovišti.
Charakteristika uchazeče/uchazečky:
- ukončené magisterské VŠ vzdělání (v oblasti práva nebo veřejné správy výhodou)
- praxe v koordinační nebo vedoucí roli, ideálně na vysoké škole/ve veřejné instituci
- výborné komunikační a organizační schopnosti, schopnost strukturovat informace a nastavovat funkční procesy
- aktivní znalost anglického jazyka na úrovni C1
- progresivní manažerské uvažování, schopnost aktivně reflektovat aktuální praxi
- schopnost práce s citlivými situacemi, diskrétnost, vysoká míra spolehlivosti
- orientace v institucionálním a legislativním rámci veřejné vysoké školy výhodou
- zkušenost s řízením týmu a koordinací napříč odděleními výhodou
- pracovní zkušenost v zahraničí výhodou
- pozitivní přístup k elektronizaci a zjednodušování administrativy; pokročilá znalost práce na PC
- připravenost na vysoké pracovní nasazení, odolnost vůči stresovým situacím
- občanská a morální bezúhonnost
Nabízíme:
- úvazek 1,0 – platové podmínky se řídí Vnitřním mzdovým předpisem, možnost smluvní mzdy dohodou
- předpokládaný nástup: únor 2026 nebo po dohodě
- smlouva na 1 rok s možností prodloužení na 3 roky či na dobu neurčitou
- možnost pracovat v akademickém prostředí významné umělecké instituce, možnost práce z domova po dohodě
- příležitost k seberealizaci a osobnímu růstu; přímý dopad na kultivaci procesů a kvalitu komunikace školy
- zaměstnanecké benefity podle standardu AVU
- AVU je zaměstnavatelem rovných příležitostí a vítá přihlášky bez ohledu na věk, pohlaví, genderovou identitu, orientaci a etnicitu
Náplň práce:
- vedení rektorátu, konkrétně: organizační zajištění administrativního chodu managementu školy
- operativní koordinace napříč odděleními
- interní komunikace směrem od vedení do školy a zpět; nastavování pravidel oběhu informací
- přehledné sdílení informací o dění ve škole
- administrace vnitřních předpisů a jejich kontrola z hlediska praxe a souladu s legislativou, jmenování rad a komisí
- koordinace agendy školních orgánů
- příprava podkladů a koordinace výročních zpráv, statistik, kontrol a reportingů
- oficiální komunikace s MŠMT, NAÚTV a dalšími institucemi ve správní oblasti (v součinnosti s vedením školy a kvestorátem)
- strategie a koordinace komunikace, PR a styk s veřejností (v součinnosti s Oddělením komunikace)
- příprava a administrace ceremonií a akademických událostí (imatrikulace, promoce, habilitační a profesorské přednášky)
- projektové vedení výstavy diplomujících
- rozvoj vnitřních systémů (spisová služba, sdílená úložiště, adresáře, intranet) s cílem zjednodušit procesy a zvýšit transparentnost
- spolupráce s personálním a mzdovým oddělením na onboardingových a offboardingových procesech a péči o zaměstnané
Přihláška k výběrovému řízení musí obsahovat:
- strukturovaný profesní životopis s přehledem dosavadní praxe a podrobnou specifikací relevantních zkušeností
- stručný motivační dopis
- uvedení 2 kontaktních osob pro poskytnutí reference
- kopie dokladů o nejvyšším ukončeném vzdělání
Přihlášky se všemi podklady a případné dotazy zasílejte prosím nejpozději do 25. 1. 2026 e-mailem na adresu .
Na vaše případné dotazy budeme z důvodu vánočních svátků odpovídat od 5. 1. 2026. Děkujeme za pochopení.
Přijímací řízení je dvoukolové. První kolo výběrového řízení proběhne bez osobní účasti uchazeček/uchazečů. Druhé kolo výběrového řízení proběhne formou rozhovoru s vybranými kandidátkami/kandidáty v sídle AVU.
Akademie výtvarných umění v Praze si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu bez uvedení důvodu. Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazečka/uchazeč souhlasí se zpracováním poskytnutých osobních údajů ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, pro účely tohoto výběrového řízení.