Studie vysvětluje nepřímé, neboli multiplikační ekonomické efekty kulturních a kreativních odvětví, vypočítané na základě podrobné meziodvětvové analýzy z dat ČSÚ, a srovnává je s efekty generovanými jinými odvětvími v české ekonomice. Ze studie vyplývá, že kulturní a kreativní odvětví mají schopnost generovat často nadprůměrné multiplikační efekty na zvýšení produkce, HDP, zaměstnanosti a mzdových příjmů v ČR ve srovnání s ostatními odvětvími české ekonomiky. To znamená, že investice do těchto služeb (např. ve formě státních a evropských dotací, eventuálně výstavby nových kulturních zařízení, daňových pobídek apod.) generují nová pracovní místa a mzdové příjmy, stejně jako přidanou hodnotu české ekonomice více než některá jiná odvětví. Vzhledem k tomu, že kulturní služby často dokážou přilákat zahraniční turisty, přináší do české ekonomiky ještě další nové příjmy ze zahraničí, které by jinak nevznikly (jde tedy o tzv. čisté přínosy pro českou ekonomiku).