Mapování kreativních průmyslů je základem pro kreativní ekonomiku v regionech. Zajišťuje rozvoj kreativních clusterů a následnou identifikaci stakeholderů a sítí. Současný přístup nabádá k přesunutí výzkumu kreativních průmyslů od globálních měst a urbanizovaných, starých industriálních regionů k okrajovým, rurálním regionům. V tomto případě se jedná o takové regiony se zachovanými etnografickými tradicemi a řemesly a rovněž s tradicí v oblasti designu a filmové produkce, které utváří jádrové aktivity v regionu. Článek se zabývá metodami kvantitativní analýzy sekundárních dat z komerčních kreativních průmyslů, jež jsou veřejně dostupné a odhalují nedostatky obsažené v databázích České republiky. Mapování bere v potaz přínos faktoru času v kontextu vymezení segmentů kreativních průmyslů, kde se ukazují značné rozdíly nejen mezi nimi, ale také mezi podniky se zaměstnanci a podniky bez zaměstnanců. Článek slouží jako podklad pro zavedení rozvojových strategií kreativních clusterů a kreativních průmyslů jako nástrojů pro podporu regionální kompetitivnosti.
Mapping Creative Industries in the Zlin Region
NázevMapping Creative Industries in the Zlin Region
AutorPavel Bednář, Pavel Grebeníček
Rok vydání2012
NakladatelUniverzita Tomáše Bati ve Zlíně
Stránkování20-35
JazykAngličtina
Sborník
NázevJournal of Competitiveness
Číslo1
Ročník4