Cílem studie je ukázat vazby mezi kulturou, kulturní rozmanitostí, kreativitou a společenskou, vědeckou a ekonomickou inovací. Na konkrétních příkladech z různých sektorů a částí Evropy studie ilustruje pozitivní působení kultury skrze kreativitu, která je kulturou vytvářena. Zabývá se jejím působením například v oblasti rozvoje vzdělání, podněcování výzkumů, inovace produktů a služeb, vytváření svébytné identity měst, posílení společenského kapitálu, motivace zaměstnanců či modernizace veřejných služeb. Studie dochází k závěru, že by Evropa měla lépe využít potenciálu kultury k posílení kreativity a inovace, a navrhuje vypracování patřičných strategií. Studie rovněž obsahuje rozsáhlou bibliografii k dané problematice.
The Impact of Culture on Creativity
A Study Prepared for the European Commission
NázevThe Impact of Culture on Creativity
PodtitulA Study Prepared for the European Commission
AutorKEA European Affairs
Klíčová slovaEkonomika, Evropa, Kreativní města, Kulturní a kreativní průmysly, Sociální role, Studie, Vzdělávání
Rok vydání2009
NakladatelEuropean Commission
Rozsah240
JazykAngličtina, Ostatní