Malé a střední podniky se mohou těšit na dotační podporu ve formě tzv. kreativních voucherů. Co to znamená a na co se dají použít? Vouchery lze využít na širokou škálu oblastí – na tvorbu videa, mobilní aplikaci, interiérový, průmyslový či módní design, PR, online marketing a mnoho dalších aktivit.
„Cílem je zefektivnění prezentací, vzhled nebo funkčnost výrobku či služby, které dané podniky nabízí,“ vysvětlila Lucie Podrápská, která se v Inovačním centrum Ústeckého kraje věnuje Kulturnímu a kreativnímu odvětví (KKO).
V praxi to znamená, že firma si vybere oblast, kterou chce podpořit – třeba grafický design svých webových stránek. V Celostátní galerii kreativců si pomocí filtru najde kreativce, na kterého pak uplatní kreativní voucher. Výše voucheru se pohybuje od padesáti tisíc do dvě stě tisíc korun. Podniky mohou žádat o podporu na kreativce jednou ročně. Samotný Ústecký kraj plánuje v blízké době vyhlásit obdobnou regionální dotaci.
Celý příspěvek Tomáše Prchala, publikovaný 24. 3. 2023 na webu Děčínského deníku, najdete zde.