Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka.
Datum konání: 30. listopadu 2023, 10–14 hod.
Místo konání: zasedací místnost Ministerstva kultury, Maltézské nám. 1, Praha 1
Lektorky:
- doc. Ing. et MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D., vedoucí Katedry hudební produkce Hudební fakulty JAMU
- doc. PhDr. Ingeborg Radok Žádná, rektorka Akademie múzických umění v Praze
Podoby vnímání kulturní a paměťové instituce se v posledních dekádách radikálně proměnily. Dynamickými změnami prochází umělecké prostředí i institucionální kontext. Zajímavá prezentace a inovativní motivace návštěvníků a konzumentů kulturního obsahu je nezbytnou součástí práce kulturních institucí. Marketingové strategie nabývají nových rozměrů a významně ovlivňují rozevírající se nůžky kvalitních a úspěšných projektů. Umění se šíří, prezentuje se a je vnímáno jinak, mezi jiným digitálně nebo distančně. Všichni pracovníci v kulturních institucích musí být připraveni na nové způsoby propagace a marketingu své činnosti a svých aktivit, a proto jsou na práci kulturního manažera a organizátora kladeny nové nároky i požadavky.
Obsahem první části semináře budou především tato témata:
- Funkce kulturní a paměťové instituce v současnosti – změny ve vnímání obsahu, důraz na motivaci návštěvníka
- Specifika managementu kulturního zařízení či kulturní organizační jednotky z hlediska autonomie řízení a financování
- Role marketingu kulturního obsahu a propagace kulturního zařízení
- Fundraising jako součást PR a marketingu instituce
- Příklady vhodné dramaturgie doprovodných aktivit a akcí
V druhé části semináře se budou lektorky věnovat vašim konkrétním dotazům a podnětům, které doplní příklady dobré praxe.