30. 11.

Marketing, fundraising a management kulturních zařízení – seminář

Publikováno 14. 9. 2023

Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka.

Datum konání: 30. listopadu 2023, 10–14 hod.

Místo konání: zasedací místnost Ministerstva kultury, Maltézské nám. 1, Praha 1

Lektorky:

  • doc. Ing. et MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.,  vedoucí Katedry hudební produkce Hudební fakulty JAMU
  • doc. PhDr. Ingeborg Radok Žádná, rektorka Akademie múzických umění v Praze

Podoby vnímání kulturní a paměťové instituce se v posledních dekádách radikálně proměnily. Dynamickými změnami prochází umělecké prostředí i institucionální kontext. Zajímavá prezentace a inovativní motivace návštěvníků a konzumentů kulturního obsahu je nezbytnou součástí práce kulturních institucí. Marketingové strategie nabývají nových rozměrů a významně ovlivňují rozevírající se nůžky kvalitních a úspěšných projektů. Umění se šíří, prezentuje se a je vnímáno jinak, mezi jiným digitálně nebo distančně. Všichni pracovníci v kulturních institucích musí být připraveni na nové způsoby propagace a marketingu své činnosti a svých aktivit, a proto jsou na práci kulturního manažera a organizátora kladeny nové nároky i požadavky.

Obsahem první části semináře budou především tato témata:

  • Funkce kulturní a paměťové instituce v současnosti – změny ve vnímání obsahu, důraz na motivaci návštěvníka
  • Specifika managementu kulturního zařízení či kulturní organizační jednotky z hlediska autonomie řízení a financování
  • Role marketingu kulturního obsahu a propagace kulturního zařízení
  • Fundraising jako součást PR a marketingu instituce
  • Příklady vhodné dramaturgie doprovodných aktivit a akcí

V druhé části semináře se budou lektorky věnovat vašim konkrétním dotazům a podnětům, které doplní příklady dobré praxe.

Podrobnosti