18. 5.

Abychom si lépe rozuměli: Jak na přístupnost v marketingu – konference

Publikováno 26. 4. 2023

Přístupnost není sprosté slovo a pouhý trend. Přístupnost se týká všech. Konference nabídne účastnicím a účastníkům balíček prvních kroků, které poslouží k tomu, aby byly jejich marketingové a PR aktivity více srozumitelné a přístupné. Akce probíhá ve spolupráci CAMPu a festivalu Jeden svět.

Účastníky a účastnice čekají přednášky i praktické skupinové workshopy, kde budou řešit současné trendy v inkluzivní komunikaci a příklady dobré (a špatné) praxe. Konference je určena pro všechny z oblasti komunikace, nejen v kulturních a státních organizacích.

Během jednoho dopoledne se naučí:

  • jak uspořádat tiskovou konferenci a napsat tiskovou zprávu pro všechny bez rozdílu
  • jak vyřešit nejčastější bariéry na webových stránkách
  • jak vytvořit přístupné grafické výstupy
  • jak psát přístupné statusy na sociálních sítích
  • jak dělat přístupný obsah pro neslyšící, včetně tlumočení do znakového jazyka a simultánního přepisu live streamů.

Orientační harmonogram:

8.30 Registrace

9.00–10.00 Úvodní část – přístupnost, trendy v inkluzivní komunikaci, příklady dobré i špatné praxe

10.00–10.30 Coffee break

10.30–12.00 Práce ve skupinách

– 1. skupina: Jak dělat přístupnou komunikaci?

Tisková konference, tisková zpráva, 5 nejčastějších bariér na vašem webu, přístupná grafika, sociální sítě

– 2. skupina: Jak zpřístupnit stream neslyšícímu a nedoslýchavému publiku?

Simultánní tlumočení do ČZJ, živý i strojový simultánní přepis, sdílení informací do komunity

12.15–13.00 Závěrečná část – výstupy z workshopů, snadno srozumitelný jazyk, „inspirační porno“

Dnem bude provázet Pavlína Louženská, trendspotterka a zakladatelka platformy #holkyzmarketingu. O úvodní slovo se postará metodička přístupnosti a spolupracovnice festivalu Jeden svět a CAMPu Mariana Chytilová. Praktické workshopy zajistí vedoucí mediální komunikace a PR Nikola Páleníčková a organizace Deaf friendly.

Vstupenky