Cílem projektu Scope100 (resp. Scope50 v prvním ročníku) bylo přinést nový pohled na proces distribuce nezávislých evropských filmů a aktivizovat publikum. Ve spolupráci s platformou Festival Scope se na něm podíleli filmoví distributoři v několika evropských zemích, českým partnerem byla společnost Aerofilms. Během několika ročníků dával stovce vybraných filmových fanoušků šanci zvolit, jaký evropský snímek vstoupí do kinodistribuce v dané zemi, a následně se podílet na marketingové kampani při jeho uvedení (v ČR byly takto uvedeny filmy Slepá, Realita, Poslední rodina a Teheránská tabu). Projekt byl programem EU Kreativní Evropa MEDIA podporován v letech 2014 – 2017.
Scope100
OrganizaceFolkets Bio (SE), Gutek Film (PL), Arthaus Stiftelsen for Filmkunst (NO), Alambique – Destilaria de Ideias (PT), Cinefil Co Kulturális Kereskedelmiés Szolgáltató (HU), Aerofilms (CZ), Kino Metropolis (LT)
WebScope100
Realizace 01/2017 — 12/2017
Vedoucí projektuMoving Scope SAS (FR)
FinancováníFinancování EU, Kreativní Evropa MEDIA
Výše dotace143 171,53 €