Uzávěrka 15. 4.

Herní design na FAMU přijímá nové uchazeče a uchazečky

Publikováno 23. 3. 2022

Do 15. dubna2022 je možné podat přihlášku na magisterský program herní design, který FAMU otevřela poprvé v loňském roce. Škola tak reaguje na velký zájem ze strany studentů a studentek i na požadavky pracovního trhu.

Studující herního designu v průběhu dvou let navrhují a vyvíjejí dvě vlastní hry, ve spolupráci se studenty dalších pražských škol se podílejí na vývoji herního projektu v týmu a pravidelně se účastní game jamů a dalších akcí.

Hned v prvním semestru studující vůbec prvního ročníku absolvovali první dva game jamy a začali pracovat na svých klauzurních hrách. Přednášky a semináře hostů vedli Viktor Bocan (Warhorse Studios), Ivan Buchta (Bohemia Interactive), Jakub Dvorský (Amanita) a další. Katedra rovněž navázala oficiální spolupráci s Asociací českých herních vývojářů (GDACZ), aby měli studenti a studentky přístup ke kvalitním stážím a propojení s herním průmyslem.

Již první ročník oboru ukazuje, jak rozmanitá může být současná videoherní tvorba. Absolventi a absolventky žurnalistiky, softvérového vývoje, animace, mediálních studií i malby u nás pracují v širokém spektru témat a žánrů, od westernové narativní hry přes satirické ztvárnění rodinného oběda až po boj s oživlým nábytkem v klaustrofobních prostorách obchodního domu. Studenti a studentky u nás získávají možnost svobodně experimentovat s herním médiem, co odráží jejich zaměření na menší, nezávislou a autorskou tvorbu,“ poznamenává vedoucí katedry herního designu Andrej Sýkora.

Studující v dílnách pod vedením zkušených herních vývojářů a designérů pracují na klauzurních a absolventských hrách, osvojí si základy programování v jazyku C# a naučí se používat herní engine Unity. Další profesní znalosti nabydou v praktických kurzech animace a grafiky, scenáristiky a interaktivní zvukové tvorby. Tvůrčí část studia provází důsledná teoretická příprava zaměřená na historii, sociální, psychologické i etické kontexty, a teorii videoher.

Hodina většinou vypadá tak, že si na dílnu několik lidí připraví svůj projekt, což v prvním semestru bylo většinou něco krátkého, jako modifikace již známé hry či textovka, nyní, v druhém semestru, to bývá klauzurní hra. Poté se v celé třídě spolu s učitelem diskutuje, jak na nás jako hráče hra působila, a vymýšlí se, jakým směrem se má posunout dál,“ popisuje ve svém článku průběh studia studentka prvního ročníku a herní vývojářka Petra Emmerová. „Za mě bych studium doporučila všem nadšencům, kteří mají o něj zájem a nezaleknou se ničeho, co vývoj her obnáší, ať už je to programování nebo sdílení své tvorby s ostatními,“ dodává.

Na FAMU jsme v uplynulém roce posílili pravidelné evaluace předmětů; z této katedry je vyplnili všichni a bylo pro mě nesmírně potěšující číst, jak spokojení až nadšení jsou aktuální studující našeho herního designu. Věřím, že díky tomuto studijnímu programu FAMU šířeji přispívá k přípravě profesionálů, kteří pak rozvíjí různorodé podoby české audiovize a do tvorby vnáší přemýšlivost a uměleckou kvalitu,“ doplňuje děkanka FAMU Andrea Slováková

Program je určený pro absolventy a absolventky bakalářského či magisterského vysokoškolského studia v ČR i v zahraničí. Přijímací řízení je dvoukolové – v prvním kole se hodnotí zaslané domácí práce, ve druhém kole pak mimo jiné proběhne pohovor s komisí. Do ročníku bude přijato maximálně sedm studentů a studentek. Pro přijetí ke studiu není nutné umět programovat.

Podrobné informace o přijímacím řízení najdete na stránkách hernidesign.famu.cz