Digitální zábava nás bombarduje ze všech stran. Herní trh naráží na limity, říká vývojář Španěl

Publikováno 10. 2. 2022

Videoherní průmysl jednoznačně patří k vítězům pandemie, která přikovala lidi k obrazovkám všeho druhu. A v posledních týdnech poutají pozornost finančního světa také enormní částky, za které se firmy z tohoto sektoru prodávají.

Začátkem ledna zlomila rekord americká herní firma Take-Two, která si za téměř třináct miliard dolarů pořídila konkurenta Zynga. A pár dní poté přišla zpráva, že Microsoft hodlá koupit holdingový kolos Activision Blizzard za bezprecedentních 68,7 miliardy dolarů.

Konsolidace probíhá i v Česku, loni vstoupil do předního tuzemského studia Bohemia Interactive čínský technologický gigant Tencent. Šéf Bohemia Interactive Marek Španěl si od toho slibuje snadnější vstup české firmy na čínský trh. „V zemi se však v poslední době ztížily podmínky pro hry obecně, jelikož se výrazně zpřísnila regulace,“ upozorňuje v rozhovoru pro Forbes.

Varuje také před přesycením digitální zábavou, které může herní trh omezit. „Lidé jsou ze všech stran bombardováni možnostmi instantní zábavy a reálně tam už toho asi víc být ani nemůže,“ říká Španěl.

Rozhovor Marka Tomanky, publikovaný 9. 2. 2022 na webu Forbes.cz, najdete zde.