Uzávěrka 15. 11.

Ostravské muzeum – konkurz (kurátor/ka historických fondů)

Publikováno 15. 10. 2025

Ostravské muzeum vypisuje výběrové řízení na pozici kurátora/ky historických fondů (Podsbírky Staré tisky, Knihovna OM, Archiválie a archiv OM), zástup za rodičovskou dovolenou.

Místo výkonu práce: Ostravské muzeum, Ostrava
Nástup: prosinec 2025 nebo dle dohody

Náplň práce:
•    odborná správa a vedení historických fondů Sbírky Ostravského muzea a archivu OM
•    vedení sbírkové agendy ve smyslu zákona č. 122/2000 Sb.
•    definování a naplňování sbírkotvorné koncepce
•    publikační a přednášková činnost (odborná i popularizační)
•    výstavní činnost – kompletní příprava a realizace výstavních a jiných projektů
•    spolupráce s ostatními kolegy na výstavních a jiných projektech OM (zejména příprava podkladů pro prezentaci OM na soc. sítích a v médiích; spolupráce s Edukačním oddělením na přípravě a realizaci edukačních programů; apod.)
•    komunikace a spolupráce s externími dodavateli a partnery

Požadujeme:
•    vysokoškolské vzdělání v oboru Historie, Knihovnictví, Archivnictví, PVH a nebo jiné humanitně zaměřené obory
•    samostatnost, spolehlivost, kreativita, organizační a komunikační schopnosti, smysl pro týmovou práci, ochotu učit se novým věcem, metodám a postupům
•    znalost práce na PC (MS Office)
•    řidičský průkaz skupiny B
•    orientace v oboru, aktivní účast na oborovém dění a sebevzdělávání
•    znalost zákona č. 122/2000 O ochraně sbírek muzejní povahy

Uvítáme:
•    praxi v oboru (muzea, knihovna, archiv) alespoň dva roky
•    znalost práce s knihovními a archivními databázovými systémy
•    znalost zákona č. 257/2001 Sb. Knihovní zákon, zákona č. 499/2004 Sb. Archivní zákon

Nabízíme:
•    zodpovědnou a kreativní práci v kulturním prostředí
•    pracovní poměr na dobu určitou jeden rok s možností prodloužení (zástup za rodičovskou dovolenou), pracovní úvazek 40 h/týden v 11. platové třídě v souladu s nařízením vlády České republiky č. 264/2022 Sb.
•    příspěvek na stravné, 25 dní dovolené, 3 sick days, pružná pracovní doba, volné vstupy do kulturních institucí Asociace muzeí a galerií ČR a ICOM
•    možnost dalšího odborného růstu a vzdělávání

Přihláška musí obsahovat:
•    kontaktní údaje (adresa, telefonické spojení, e-mail)
•    strukturovaný profesní životopis
•    motivační dopis

Životopis spolu s motivačním dopisem zašlete do 15. 11. 2025 na e-mail .

Pohovory s vybranými kandidáty budou probíhat ve druhé polovině listopadu 2025.

Přihlášky, které nebudou splňovat požadované náležitosti nebudou zařazeny do výběrového řízení.