„Herní průmysl poskytuje kvalifikovaná pracovní místa, je exportně zaměřený a podporuje ekonomický růst,“ zní z britských ostrovů.
Je to skoro miliarda korun, která poputuje do herního průmyslu. Videohry jsou totiž výdělečný a kreativní byznys, který se státu vyplatí podporovat. Tuhle myšlenku razí většina evropských zemí – a mimořádně štědře ji teď potvrdila vláda Velké Británie. Podobný krok se chystá i v Česku, ale s nesrovnatelně nižší částkou.
Už teď je nesmírně lukrativní. A prostor pro další růst má ve srovnání s jinými obory obrovský. Tak zní zdůvodnění britské vlády pro navýšení podpory domácího videoherního průmyslu. Částka 30 milionů liber, v přepočtu skoro 900 milionů korun, v následujících třech letech posílí především fond zaměřený na nová herní studia a startupy.
Jaký je smysl takové investice? Samozřejmě vytvořit více pracovních míst, v dlouhodobém horizontu ale také udělat z Velké Británie nejen herní, ale celkově kreativní velmoc. Obří suma pro hry je totiž jen část z finanční injekce, kterou vláda Keira Starmera zapíchne do tvůrčích odvětví. Nově představená strategie volá po vkladu 380 milionů liber, v přepočtu 11 miliard korun. Stejnou sumu jako hry dostane například hudební průmysl, film získá dokonce dvaapůlkrát tolik.
Celý příspěvek Michala Mančaře a Pavlíny Nouzové, publikovaný 26. 6. 2025 na webu CzechCrunch, najdete zde.