Redakce Pro kulturu v cyklu Umění sebepropagace přináší další příklad úspěšného PR v oblasti kultury. Několik anketních otázek jsme položili Josefu Kubáníkovi, tiskovému mluvčímu Slováckého divadla.
Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Také redakce Pro kulturu sleduje nové trendy v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukazuje se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme zde otevřeli anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Josefa Kubáníka, tiskového mluvčího Slováckého divadla.
Anketa webu Pro kulturu – Slovácké divadlo
Slovácké divadlo v Uherském Hradišti funguje s menšími přestávkami už do roku 1945, kdy svou činnost zahájilo hrou Gabriely Preissové Její pastorkyňa. Dnes patří k nejúspěšnějším divadlům v ČR, za svou práci sklízí spoustu ocenění. Na svém kontě už má ceny Thálie, ceny Sazky a Divadelních novin, cenu České televize a několik festivalových cen. Soubor divadla nastudovává každoročně nové hry velkých autorů, i díky tomu se těší hojné návštěvnosti. Činoherní inscenace, muzikály a pohádky potěší široké spektrum publika. Divadlo se snaží oslovit také ty skupiny diváků, které kamenné divadelní budovy pravidelně nenavštěvují. Pro toto publikum vznikla alternativní dramaturgická linie Sloffácké divadlo nabízející jedinečné propojení netradičních míst s tématem inscenací. (Zdroj: Slovácké divadlo)
V jakém kraji ČR působíte?
Zlínský kraj
Kolik lidí má propagaci vaší organizace, instituce, akce na starosti? Kolik členů má „marketingový tým“? Jak si dělí práci?
Propagaci Slováckého divadla ve všech médiích a na sociálních sítích zajišťují dva lidé, další kolegyně mají kromě jiného na starosti plakáty a komunikaci s diváky.
V jakém finančním rozmezí se pohybuje výše rozpočtu na marketing na daný rok 1) 50 000–250 000 Kč, 2) 250 000–500 000, 3) 500 000 –1 mil. 4) 1 mil. a více?
Slovácké divadlo si může dovolit pouze částku do 250 000.
Celý rozhovor, publikovaný 25. 6. 2025 pod šifrou ika na webu Pro kulturu, najdete zde.