Gočárova galerie v Pardubicích hledá kurátora/ku sbírkových a mobiliárních fondů – vedoucí/ho Odborného oddělení.
Předpokládaný nástup: od 1. 5. 2025 nebo dle dohody.
Pracovní úvazek: 1., smlouva na dobu určitou (zástup za mateřskou a rodičovskou dovolenou)
Platová třída: 11. dle dosaženého vzdělání, praxe, v souladu s platnými právními předpisy
Platový stupeň: dle délky praxe
Kvalifikační předpoklady:
• vysokoškolské vzdělání nejlépe v oboru dějin umění, kurátorských studií nebo v příbuzném uměnovědném oboru
• minimální praxe 3 roky v instituci typu galerie či muzea
• zkušenosti s vedením týmu lidí vítány.
Náplň práce:
• péče o umělecké sbírky (nové akvizice, zpracovávání stávajícího fondu, inventarizace, odborné zpracování ve smyslu zákona č. 122/2000 Sb.)
• příprava a realizace výstav (tvorba námětu, schopnost sestavení rozpočtu výstavy, příprava textových, administrativních i obrazových podkladů, projednání výpůjček, produkce a instalace)
• odborná činnost (přednášková činnost, publikační činnost, účast na konferencích, oborových zasedáních apod.)
• příprava grantových projektů
• vedení kolektivu (znalost široké galerijní agendy a kontrola jejího dodržování, přípravy strategických dokumentů a směrnic k odborné činnosti galerie, část ekonomické a personální agendy).
Požadujeme:
• znalost problematiky českého výtvarného umění 19. až 21. století, zájem o současné umění
• dobrá všeobecná kulturní orientace
• organizační a administrativní dovednosti na profesionální úrovni, týmová práce
• technická gramotnost a práce s informačními technologiemi
• schopnost sestavit a dodržet rozpočet projektu, schopnost vést tým lidí
• spolehlivost, systematičnost, samostatnost, organizační předpoklady, flexibilita
• kurátorská a galerijní praxe včetně znalosti jednoho světového jazyka vítána
• trestní bezúhonnost.
Nabízíme:
• práce v týmu odborníků v prestižní kulturní instituci
• odměňování dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a podle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě.
• široký výběr zaměstnaneckých benefitů: 5 týdnů dovolené, sick days, příspěvek na stravování, příspěvek na penzijní připojištění, pružná pracovní doba, mobilní telefon a notebook
• pracovní poměr na dobu určitou (zástup za mateřskou a rodičovskou dovolenou)
• termín nástupu od 1. května 2024 nebo dle dohody
Termín pro podání přihlášky: do 31. 3. 2024, poté budou vybraní uchazeči pozváni na pohovor.
Přihlášky zasílejte na e-mail ; do předmětu uveďte Vedoucí Odborného oddělení.
Přihláška musí obsahovat:
• strukturovaný životopis
• motivační dopis
• stručný návrh výstavního projektu