Uzávěrka 30. 10.

Ústav dějin a archiv Univerzity Karlovy – konkurz (knihovník/knihovnice)

Publikováno 16. 10. 2024

Ústav dějin a archiv Univerzity Karlovy (ÚDAUK) je specializovaným archivem a jako odborný ústav se zaměřuje na výzkum dějin UK, školství a vzdělanosti v českých zemích.

V této oblasti vyvíjí badatelskou činnost, vydává odborné a informační publikace a podílí se na vědeckých projektech a sympoziích. Součástí činnosti ÚDAUK je správa specializované knihovny, kde shromažďuje odbornou literaturu a další informační zdroje pro potřeby badatelů.

V týmu specializované knihovny v současné době přivítáme nového kolegu nebo kolegyni na pozici knihovník/knihovnice na úvazek 1,0. Hledáme pečlivou a spolehlivou osobou, která nám pomůže se správou knihovnických informačních systémů.

Co konkrétně Vás čeká?

• práce se specializovanými bibliografickými a informačními databázemi

• evidence tvůrčí činnosti zaměstnanců ÚDAUK (OBD, RIV)

• katalogizace v knihovním software Alma

• samostatné zajištění provozu odborné knihovny ÚDAUK

• rešerše v odborné literatuře a specializovaných databázích

Co potřebujete mít, aby se nám dobře spolupracovalo?

Co potřebujete mít, aby se nám dobře spolupracovalo?

• vysokoškolské vzdělání v magisterském nebo bakalářském studijním programu v oboru informační studia a knihovnictví, případně magisterské vysokoškolské vzdělání v humanitním oboru a minimálně tříletou praxi v knihovně

• pokročilé znalosti práce s PC a IT (kancelářský software, knihovnický software, práce s databázemi)

• schopnost katalogizace v aktuálních knihovnických systémech (znalost RDA)

• pečlivost a zodpovědnost, samostatnost i schopnost efektivní týmové práce.

Bonusy, které nás potěší (ale nejsou podmínkou): 

• zkušenosti s bibliografickými databázemi

• praktické zkušenosti s katalogizací

• zkušenosti se softwarem Alma

• znalost německého nebo anglického jazyka

• praxe v odborné knihovně.

Nabízíme Vám:

● zajímavou práci ve stabilní a prestižní instituci

● příjemné pracovní prostředí v historickém centru Prahy

● 5 týdnů dovolené a 5 dnů dalšího osobního volna a rozvoje

● flexibilní pracovní dobu a možnost práce na dálku 1 den v týdnu

● podporu dalšího profesního a osobního rozvoje

● příspěvek na stravu, kartu Multisport a řadu dalších slev a výhod v univerzitních zařízeních a u externích partnerů

● nástup ihned nebo dle dohody.

Pokud Vás nabídka oslovila, zašlete nám Váš strukturovaný životopis s krátkým motivačním dopisem na adresu . Termín pro podání přihlášek je do 30. 10. 2024.