Facebook a Instagram se červenají. Ze solidarity s pořadateli kulturních akcí

Publikováno 24. 9. 2020

Sytě červená barva se po celém světě stává symbolem solidarity se všemi pořadateli kulturních akcí, kterých se dotkly současné restrikce v rámci boji s covidem-19.

Své profily na Facebooku či Instagramu si takto „obarvili“ sami pořadatelé i někteří umělci. Upozorňují tak na už půl roku trvající omezení, s nimiž se musejí potýkat.

„Vyjadřuji solidaritu s každým z pořadatelského / hudebního / filmového průmyslu, kdo nyní bez vlastního zavinění nemůže pracovat. Většina z nás se celý život snažila, aby jednou mohla prohlásit, že živí tím, co milují. Věta ‚prostě si najdi jinou práci‘ je pro nás proto urážkou a ani v současné situaci ani nedává smysl. Pokud máme selhat, ať je to naší vinou a nikoli proto, že jsme donuceni uzavřít bez nějaké pomoci a podpory.“

To jsou některé věty, které v různých jazycích sdílejí pořadatelé kulturních akcí spolu s červenou barvou. Světem se šíří spolu s hashtagy #wemakeevents #weareevents

Celý příspěvek, publikovaný 24. 9. 2020 pod šifrou ts na webu iDNES.cz, najdete zde.