/ aktuality
Detail aktuality ZPĚT

Střed zájmu: KREATIVITA MĚST za 5 dní v Brně

Stalo se

Zveme na další konferenci Střed zájmu. Budeme se ptát a diskutovat nad otázkami kulturní politiky: Jak města vytváří kulturní strategie? Jak podpořit umělce i podnikatele, neziskové i ziskové projekty? Jak dosáhnout spolupráce a společných cílů? Proč nemá jít o střet, ale o střed zájmu?

Zveme Vás na konferenci, na které budeme diskutovat o různých přístupech ke kulturní politice v souvislosti s potřebami kulturních a kreativních odvětví (KKO). Zajímá nás, jak se pokročilo ve městech, kde již znají potřeby KKO, jak pracuje Brněnský kulturní parlament a jak pracují s kreativním potenciálem další města v ČR.

Přijeďte se dozvědět proč a jak propojovat či oddělovat podporu neziskových aktivit a podnikání, proč vznikají a jak fungují prostory kreativních center a proč je nutné prosazovat své zájmy.

Touto akcí chceme opět propojit aktéry a odborníky napříč ČR, sdílet zkušenosti a zhodnotit, kam se posunulo vnímání  významu kultury a kreativity. Na konferenci zveme především zástupce měst, krajů, státní správy či oborových organizací, které se podílejí na tvorbě a realizaci podpůrných strategických opatření. 

 

Pořádá: Institut umění – Divadelní ústav, Magistrát města Brna – Brněnský kulturní parlament

Celý program ke stažení ZDE

 

REGISTRUJTE SE NA 1. DEN KONFERENCE DO 23. 11., viz formulář níže.

Pokud máte zájem se zúčastnit večerního programu či jednoho z kulatých stolů 30. 11., napište nám na 7npsVWi_c-vu5f56LTvx9d~lbmHwV.~4Ys. Děkujeme a těšíme se na setkání.

 

29. 11. / ÚTERÝ
9.30-10.00 Registrace

10.00-10.15 Zahájení


10.15-11.30 Proč byznys potřebuje umění? Proč umění potřebuje byznys?
Eva Žáková – Proč a jak spojujeme či oddělujeme kulturu a kreativní průmysly?
Distillery / Sociální reaktor – Tomáš Kozelský
Jatka 78 – Štěpán Kubišta
Kreativní vouchery / Nenovision – Jan Neuman
Byznys provokatér – Michal Procházka


11.30-11.50 pauza
11.50-13.00 Panelová diskuze: Kreativní zóny
Dozvíme se a budeme diskutovat o tom, jak propojují a podporují neziskové a ziskové projekty,
jak nastavují strategie a zajišťují udržitelnost kreativních center i platforem?
DEPO 2015 / Plzeň – Ondřej Kašpárek 
UPPER a Kreativní Zlín – Veronika Zelezníková
Provoz Hlubina / Ostrava – David Mírek
Industra / Brno – Pavel Stratil


13.00-13.45 oběd
13.45-14.45 Panelová diskuze: Síťování a lobbing
Proč je dobré se sdružovat, jak prosazovat své zájmy a proč je to obtížné.
Asociace nezávislých divadel – Jan Žůrek
Brno kulturní – Petra Havlíková

Nadační fond pro taneční kariéru – Jan Návratová

 

14.45.-15.00 Brněnský kulturní parlament, strategie kultury a podpora kreativních odvětví v Brně / Viktor Piorecký, Tereza Chrástová

 

15.00-16.20 Panelová diskuze: Jak se daří vytvářet a naplňovat kulturní strategie?

Vystoupí zástupci měst, kteří budou diskutovat o způsobu tvorby a naplňování kulturních strategiích, nástrojích podpory kreativních odvětví a dělení či propojování městských agend?

Brno / odbor kultury – Viktor Piorecký

Praha / odbor kultury – Zdeňka Žárská

Jihlava / odbor kultury – Karolína Koubová

Hradec Králové / odbor kultury - Anna Maclová, náměstkyně

 

17.00-19.00 Prohlídka budovy bývalé káznice – budoucího kreativního centra Brna: komentovaná prohlídka, neformální setkání s hudbou Amaro Records.

Prohlídku povedou Tereza Chrástová (koordinátorka podpory kreativních odvětví) a Michal Doležel


30. 11. / STŘEDA
10.00-12.00 Kulaté stoly: Co funguje a co nefunguje? Sběr nápadů, inspirace a nových podnětů.

Kapacit míst na jedno téma je 20 osob.


1. téma: Nástroje a opatření podpory kultury / KKO
Moderuje: Viktor Piorecký
Většina měst realizuje určitou kulturní politiku. Někde je postavena na strategickém dokumentu, někde
není. Některá města se omezují na své zřizované instituce, jiná se snaží podporovat také tzv. nezřizovanou
scénu, další dokonce podporují tzv. kreativní odvětví. Jaké nástroje mají města k dispozici?
Které se osvědčují a které ne? Na co se mají zaměřit? Kterými modely se dá inspirovat?
Jak mohou města mezi sebou aby jejich kulturní politika byla efektivnější?
2. téma: Mapování ve městech
Moderuje: Zdeňka Kujová
“Když přijedete do města, vidíte ho jako fungující celek, je to jako celistvá látka, hmota, všechno je propojené.
Až když začnete dělat výzkum, vidíte jednotlivosti.” Lia Ghilardi
IU vydal v roce 2016 certifikovanou metodiku mapování KKP na lokání a regionální úrovni.
Budeme reflektovat zkušenosti měst, která již mapovala, co jim to přineslo a jak se výstupy dají převést
do praktických opatření.
3. téma: Lobbing v kultuře
Moderuje: Lenka Havlíková
Slovo lobbing elegantně nahrazujeme prosazováním zájmů, komunikací potřeb našeho oboru, města,
advokacií za kulturu. Neziskové organizace se sociálním zaměřením se lobbingu věnují často, proč o poznání
méně vidíme lobbing v kultuře? Máte zkušenosti a názor, jak bojovat za kulturu a kreativní odvětví?
Proč se lobbingu (ne)vyhýbat a jak dostat odborníky k jednomu stolu?

 

Vložil: Culturenet, 24. 11. 2016
Zdroj: Institut umění